Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020

Ο οδηγός αστικής σχεδίασης του Streets for Kids θέτει τα παιδιά στην καρδιά του πολεοδομικού σχεδιασμού

 6 Αυγούστου 2020 από το Ίδρυμα FIA


https://www.fiafoundation.org/blog/2020/august/launch-of-streets-for-kids-urban-design-guide-puts-children-at-the-heart-of-city-planning?label=Liveable+Cities

Παρουσιάστηκε νέος πόρος αστικού σχεδιασμού Designing Streets for Kids , προσφέροντας πρακτικές λύσεις και έμπνευση για να κάνουν τους δρόμους ασφαλέστερους και πιο φιλόξενους για όλους και να δημιουργήσουν μια νέα παγκόσμια βάση για το σχεδιασμό αστικών δρόμων.

Οι πόλεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια σειρά από πρακτικές αλλαγές για να κάνουν τους δρόμους ασφαλείς για όλους.

Το Designing Streets for Kids έχει αναπτυχθεί από την πρωτοβουλία The Global Designing Cities Initiative (GDCI), ένα πρόγραμμα της Εθνικής Ένωσης Υπαλλήλων Μεταφορών Πόλης (NACTO), ως συμπλήρωμα στον Παγκόσμιο Οδηγό Σχεδιασμού Οδού NACTO-GDCI (GSDG), χάρη στη χρηματοδότηση από το Ίδρυμα FIA, Ίδρυμα Botnar, Ίδρυμα Bernard van Leer και Φιλανθρωπίες Bloomberg.

Βασίζεται στην προσέγγιση της προτεραιότητας των ανθρώπων, με έμφαση στις συγκεκριμένες ανάγκες των μωρών, των παιδιών και των φροντιστών τους ως πεζοί, ποδηλάτες και χρήστες διέλευσης σε αστικούς δρόμους σε όλο τον κόσμο.

Ο οδηγός εξηγεί πώς να σχεδιάσετε πρώτα τους ανθρώπους, εστιάζοντας στις συγκεκριμένες ανάγκες των μωρών, των παιδιών και των φροντιστών τους ως πεζών, ποδηλατών και χρηστών διέλευσης σε αστικούς δρόμους.


«Εάν σχεδιάζετε έναν δρόμο που λειτουργεί για παιδιά, έχετε σχεδιάσει έναν δρόμο που λειτουργεί για όλους», δήλωσε η Janette Sadik-Khan, πρόεδρος και διευθυντής της NACTO και GDCI με τους Bloomberg Associates. «Ο σχεδιασμός δρόμων για παιδιά δείχνει πώς μπορούν οι πόλεις να οδηγήσουν σχεδιασμός για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων παντού. "

Οι περισσότεροι δρόμοι δεν είχαν κατασκευαστεί με γνώμονα τα παιδιά, και οι τρέχουσες συνθήκες δρόμου σε πολλά μέρη είναι φιλόξενες και μη ασφαλείς για παιδιά. Τα τροχαία ατυχήματα σκοτώνουν 1,35 εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο και αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για νέους ηλικίας 5-29 ετών. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση και ο σχεδιασμός οχημάτων μπορούν επίσης να συμβάλουν σε επικίνδυνα υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία ευθύνεται για το θάνατο 127.000 παιδιών κάτω των πέντε ετών κάθε χρόνο. Πολλοί από αυτούς τους θανάτους μπορούν να αποφευχθούν και αυτοί οι αριθμοί μπορούν να μειωθούν δραματικά μέσω της σχεδίασης δρόμου που είναι φιλική προς τα παιδιά.

Μία από τις επιλεγμένες πόλεις, η Φορταλέζα της Βραζιλίας ανέπτυξε το έργο Cidade da Gente (City of People) για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων για τη βελτίωση της ασφάλειας και την προώθηση της κοινωνικής δραστηριότητας.


«Κάθε παιδί πρέπει να έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί ασφαλείς δρόμους, να αναπνέει καθαρό αέρα και να συμμετέχει και να συμμετέχει στις αποφάσεις που θα επηρεάσουν το μέλλον τους», δήλωσε ο Saul Billingsley, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ιδρύματος FIA. «Οι πόλεις που έχουν δεσμευτεί για καλύτερα περιβάλλοντα για να παίζουν, να μαθαίνουν και να ζουν τα παιδιά τους μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον νέο πόρο για να εφαρμόσουν φιλικό προς τα παιδιά αστικό σχεδιασμό. Ο σχεδιασμός οδών για παιδιά έχει τη δυνατότητα για καθολική εφαρμογή για τη δημιουργία καλύτερων αστικών χώρων για όλους. "

Ο κακός σχεδιασμός δρόμου έχει επίσης αρνητικές συνέπειες για τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Οι δρόμοι που είναι θορυβώδεις ή / και εχθρικοί για τους πεζούς και τους χρήστες διέλευσης τείνουν να αποθαρρύνουν τη σωματική δραστηριότητα, η οποία στερεί στα παιδιά την ανεξάρτητη κινητικότητα και τις ευκαιρίες άσκησης και παιχνιδιού. Προσφέροντας λεπτομερή διαγράμματα και πλούσια γραφικά, Designing Streets for Kidsκαταγράφει βέλτιστες πρακτικές, στρατηγικές, προγράμματα και πολιτικές που χρησιμοποιούνται παγκοσμίως από πόλεις από Μπογκοτά έως Μόσχα. Ο οδηγός δίνει ιδιαίτερη προσοχή στον επανασχεδιασμό των δρόμων σε βασικά σημεία, όπως σχολεία και δρόμους της γειτονιάς, καθώς και σε περιοχές υψηλής κυκλοφορίας, συμπεριλαμβανομένων εμπορικών δρόμων και διασταυρώσεων. Με ένα ειδικό κεφάλαιο με τίτλο «Πώς να συμβεί η αλλαγή», ο οδηγός δείχνει επίσης πώς να εφαρμόσει και να επεκτείνει τα σχέδια επανασχεδιασμού του δρόμου, επισημαίνοντας τις τακτικές για την προσέλκυση παιδιών σε όλη τη διαδικασία σχεδιασμού - μια προσέγγιση που συχνά παραβλέπεται που μπορεί να μεταμορφώσει δραματικά πώς είναι οι δρόμοι σχεδιασμένο και χρησιμοποιημένο.

Ο οδηγός εξηγεί τις βασικές αρχές των φιλικών προς τα παιδιά δρόμων.


«Ενώ οι προκλήσεις αστικού σχεδιασμού επηρεάζουν όλα τα παιδιά, είναι ιδιαίτερα αυστηρές για παιδιά σε κοινότητες χαμηλού εισοδήματος και ιστορικά ανεπαρκείς», δήλωσε ο Skye Duncan, διευθυντής της NACTO-GDCI. «Αξιόπιστες επιλογές κινητικότητας και πρόσβαση σε ασφαλείς, υγιείς δρόμους είναι ανθρώπινο δικαίωμα και ο Σχεδιασμός Δρόμων για Παιδιά παρέχει στρατηγικές με δυνατότητα δράσης για τη διασφάλιση δίκαιης πρόσβασης σε αυτούς τους ζωτικούς δημόσιους χώρους».

«Οι κοινότητες και τα σχολεία σε ολόκληρη την Αφρική χρειάζονται απεγνωσμένα συμβουλές και υποστήριξη για να επανασχεδιάσουν τους δρόμους τους για να προστατεύσουν τα παιδιά και τους νέους», πρόσθεσε η Ζολέκα Μαντέλα, Παγκόσμια Πρέσβη της Πρωτοβουλίας για την Υγεία των Παιδιών. "Για την ήπειρο με το υψηλότερο κατά κεφαλήν και αυξανόμενο αριθμό θανάτων και τραυματισμών στους δρόμους για τα παιδιά, αυτός ο οδηγός μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για πραγματική αλλαγή."

«Ο σχεδιασμός δρόμων για παιδιά παρέχει μια φωνή που λείπει στον αγώνα για καλύτερους, ασφαλέστερους δρόμους», δήλωσε ο Michael Bloomberg, ιδρυτής των φιλανθρωπιών Bloomberg και πρώην δήμαρχος της πόλης της Νέας Υόρκης. «Αυτός ο οδηγός βασίζεται στις προσπάθειες του Bloomberg Philanthropies να φέρει έργα οδικής ασφάλειας εκεί όπου χρειάζονται περισσότερο, όχι μόνο για τα ίδια τα παιδιά αλλά και για τις οικογένειες και τους φροντιστές τους».

«Με το εκτεταμένο κλείσιμο σχολείων, κέντρων παιδικής μέριμνας και παιδικών χαρών λόγω της πανδημίας COVID-19, οι πόλεις προκαλούνται να σκεφτούν διαφορετικά για το πώς το παιχνίδι, η μάθηση και η κοινωνική σύνδεση μπορούν να συνεχίσουν να συμβαίνουν για παιδιά και νέους», δήλωσε η Susanna Hausmann-Muela, Διευθυντής Προγράμματος στο Fondation Botnar. «Το Fondation Botnar έχει δεσμευτεί να υποστηρίζει την υγεία και την ευημερία των παιδιών σε αναπτυσσόμενα αστικά περιβάλλοντα και είμαστε περήφανοι που υποστηρίζουμε το NACTO-GDCI στις συνεχείς προσπάθειές τους να διασφαλίσουν ότι τα παιδιά παντού έχουν τον χώρο που χρειάζονται για να εξερευνήσουν, να συνδεθούν και να μετακινηθούν με ασφάλεια το περιβάλλον τους - ακόμη και ενόψει κρίσης. "

«Όταν λαμβάνουμε υπόψη την εμπειρία των μωρών, των μικρών παιδιών και των φροντιστών τους στον σχεδιασμό και το σχεδιασμό των πόλεων, μπορούμε να καλύψουμε καλύτερα τις ανάγκες όλων των κατοίκων και των χρηστών του δημόσιου χώρου», δήλωσε η Cecilia Vaca Jones, Εκτελεστική Διευθύντρια του Bernard Ίδρυμα van Leer. «Ο σχεδιασμός οδών για παιδιά δίνει τη δυνατότητα στους ηγέτες και τις κοινότητες να εξετάσουν την πόλη τους από τα μάτια ενός παιδιού, γεμίζοντας ένα κρίσιμο κενό στη σκέψη και την καθοδήγηση του αστικού σχεδιασμού».

«Οι δρόμοι που έχουν σχεδιαστεί για την ασφάλεια των παιδιών δεν είναι απλώς ασφαλέστεροι, αποτελούν τα θεμέλια μιας πόλης με λιγότερη οδήγηση, λιγότερη κυκλοφορία και λιγότερη ρύπανση», δήλωσε ο Γκονζάλο Ντουράν Μπαρόντι, δήμαρχος της Ιντεπεντεκένια, Σαντιάγο ντε Χιλή, Χιλή. Αυτός ο οδηγός θέτει τα θεμέλια για όλους τους χρήστες του δρόμου να έχουν πιο υγιείς και πιο ευτυχισμένες ζωές. "

«Ο αστικός σχεδιασμός είναι το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε για να κάνουμε τους δρόμους ασφαλέστερους για όλους», δήλωσε ο Roberto Claudio, δήμαρχος της Φορταλέζα της Βραζιλίας. «Χρησιμοποιώντας τις αρχές σχεδιασμού στο Designing Streets for Kids, μπορούμε να ξεκινήσουμε σήμερα χτίζοντας δρόμους από την προοπτική ενός παιδιού».

"Για πολύ καιρό, οι πόλεις αγνόησαν τις ανάγκες και τις επιθυμίες των παιδιών και επέτρεψαν στο αυτοκίνητο να κυριαρχήσει στο ανώτατο όριο. Η κλιματική κρίση, μια επιδημία αδράνειας και η περιβαλλοντική υποβάθμιση προσθέτουν όλα στην υπόθεση για αλλαγή", δήλωσε ο Tim Gill, συγγραφέας του No Fear και International Expert on Childhood Development. "Ο σχεδιασμός οδών για παιδιά είναι ένας έγκαιρος, ολοκληρωμένος οδηγός για τη δημιουργία ασφαλών, κοινωνικών δρόμων και γειτονιών, καθιστώντας τις πόλεις πιο βιώσιμες και βιώσιμες για όλους"

Στο πλαίσιο του προγράμματος Streets for Kids, πολλές από τις παγκόσμιες αρχές που περιγράφονται στο Design Streets for Kids εφαρμόζονται και εφαρμόζονται ήδη στις πόλεις των Τιράνων (AL), του Σαντιάγο (CL), του Κιγκάλι (RW) και της Fortaleza (BR) . Στη Νέα Υόρκη, το NACTO-GDCI υποστηρίζει επίσης το πρόγραμμα Summer Spaces του Fresh Air Fund, το οποίο χρησιμοποιεί τις αρχές σχεδιασμού που περιγράφονται στο Designing Streets for Kids για να μετατρέψει κλειστούς δρόμους και ανοιχτούς χώρους σε χώρους παιχνιδιού κατάλληλους για ηλικία που χρησιμοποιούν μέτρα κοινωνικής απόστασης - ένα μοντέλο που μπορεί να αναπαραχθεί σε όλη τη Νέα Υόρκη και πέρα ​​από αυτήν.

Το Designing Streets for Kids είναι διαθέσιμο για αγορά από το Island Press και μπορείτε να το δείτε και να το κατεβάσετε δωρεάν στο GlobalDesigningCities.org .





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου