https://www.autoworld.be/en/expos/21/75-anni-di-ferrari?fbclid=IwAR2_ElbTNMelOxHs087rvTATTnMjDzurlYUh9fHeyovmb_yHWyhwLz4h1dQ
Είναι ίσως το πιο διάσημο και μυθικό σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο!
Φέτος η Ferrari γιορτάζει την 75η επέτειό της.
Για λίγο περισσότερο από δύο μήνες η Autoworld θα παρουσιάζει περίπου είκοσι εξαιρετικά μοντέλα Ferrari . Το Top 20 της θρυλικής μάρκας . Κάθε ένα μπορεί να υπερηφανεύεται για μια ξεχωριστή γενεαλογία . Είτε απεικονίζουν μια ιστορική ιδιαιτερότητα, είτε παρήχθησαν σε περιορισμένο αριθμό, είτε είχαν οδηγηθεί από έναν θρυλικό οδηγό, είτε ανήκαν σε μια προσωπικότητα… Το κοινό θα μπορεί έτσι να θαυμάσει, μεταξύ άλλων, το Dino 206 (πρώην Clapton), το μοναδικό Daytona Michelotti, το 195 Inter Ghia, το 500 Superfast (από τον Peter Sellers), το 250 GT Spider LWB, το 308GTS και πολλά άλλα….
Την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου , μια ειδική Ferrari "Cars&Coffee" θα πραγματοποιηθεί στην Esplanade du Cinquantenaire μπροστά από το Autoworld.
Στο Βέλγιο, γιορτάζουμε μια δεύτερη επέτειο. Πράγματι, πριν από 70 χρόνια ο οδηγός Jacques Swaters έγινε ο επίσημος εισαγωγέας της Ferrari για τη Benelux , κάνοντας τη χώρα μας την πρώτη χώρα εισαγωγής Ferrari στην Ευρώπη και τη 2η στον κόσμο μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ήταν το 1952, ο Swaters μόλις είχε ιδρύσει την Ecurie Francorchamps και εισήγαγε την πρώτη του Ferrari, την 500 F2.
Μια χρονολογική περίληψη: η έκθεση ακολουθεί αυτή που ήταν αφιερωμένη στην Alfa Romeo, ενώ το 1947 ο Enzo Ferrari είχε ως στόχο να κατασκευάσει το πρώτο του αγωνιστικό αυτοκίνητο - τη Ferrari 125 S -, για να ξεπεράσει την Alfa Romeo, από την οποία μόλις είχε απολυθεί ως διευθυντής αγώνων.
Η έκθεση «75 anni di Ferrari» διοργανώνεται σε συνεργασία με την Interclassics (Έκθεση Βρυξελλών: 18 – 20 Νοεμβρίου 2022) η οποία επίσης βάζει τη «Scuderia» στο προσκήνιο εκθέτοντας μια εντυπωσιακή γκάμα αυτοκινήτων της μάρκας.
Κάποιο ιστορικό ιστορικό
Ήταν το 1947, στη Μόντενα της Ιταλίας που η ιστορία απογειώθηκε όταν τα πρώτα 125 S εγκατέλειψαν τα έργα της Via Abetone Inferiore. Το μοντέλο αυτού του σπορ κέρδισε αμέσως έναν αγώνα στην Πιατσέντσα. Θα ήταν το πρώτο μιας μεγάλης σειράς.
Πολύ σύντομα άλλα σπορ μοντέλα βλέπουν το φως της δημοσιότητας: το 159 S και το 166 S, το Corsa, το MM και το Sport. Η Barchetta 166 MM σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής στην ιστορία της μάρκας, καθώς είναι η πρώτη Ferrari που πηγαίνει στο δρόμο.
Μερικοί από τους πιο διάσημους Ιταλούς κατασκευαστές αμαξοστοιχιών και σχεδιαστές καλούνται να δημιουργήσουν σχεδόν μοναδικά μοντέλα: Vignale, Ghia, Touring αλλά κυρίως η Pininfarina της οποίας η συνεργασία, που προέκυψε το 1952 (με τη δημιουργία ενός καμπριολέ για το Scuderia Georges Filipinetti). συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Η Ferrari 250 GT California Spyder (Pininfarina – Scaglietti) φημίζεται ότι είναι «ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της Ferrari και ένα από τα πιο υπέροχα κάμπριο στην ιστορία του αυτοκινήτου».
Η δεκαετία του ’60 είναι κρίσιμα χρόνια για τη μάρκα. Το 1960, όχι μόνο η Ferrari 250 GTE είναι η πρώτη Ferrari που παράγεται σε σειρά σε 900 μοντέλα, αλλά ειδικότερα η Ferrari γίνεται ανώνυμη εταιρεία (SEFAC). Αντιμετωπισμένος από τη Ford, ο αμερικανικός γίγαντας τον δυσκολεύει σε αγώνες για περισσότερα από πέντε χρόνια. Παρά τις επιτυχίες της, η Ferrari αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες. Το 1969, ο Enzo Ferrari πουλά το 50% των μετοχών της PLC στον Gianni Agnelli, διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Fiat. Στη συνέχεια, περίπου 1.395 μοντέλα των μοντέλων της Ferrari Daytona ξεφεύγουν από τη σειρά, αλλά δεν απολαμβάνει την επιθυμητή επιτυχία λόγω ενός μάλλον ασταθούς πολιτικού περιβάλλοντος.
Αρκετούς μήνες μετά τον θάνατο του «Commendatore» τον Αύγουστο του 1988, ο όμιλος Fiat γίνεται ο πλειοψηφικός μέτοχος αλλά, πέντε χρόνια αργότερα, η εταιρεία καταφέρνει να πουλήσει όχι περισσότερα από 2.289 αυτοκίνητα και παραδίδεται για νεκρούς.
Το 2004, ο Agnelli διορίζει τον Luca di Montezemolo (πρώην βοηθό του Enzo Ferrari) ως επικεφαλής της Ferrari. Το τελευταίο αυξάνει γρήγορα τον τζίρο. Ωστόσο, η πολιτική της εταιρείας είναι να παραμένει πιο κοντά στη χειροτεχνία παρά στη βιομηχανική παραγωγή, σύμφωνα με τη «Formula Uomo» («Ανθρώπινη Φόρμουλα») που τοποθετεί την ανθρώπινη ευημερία στο επίκεντρο των εκτιμήσεων του κατασκευαστή.
Από τις αρχές του 2016, η Ferrari δεν είναι πλέον μέλος του ομίλου Fiat.
Το ήξερες?
Η ιστορία του άλογου γέφυρα παρέμεινε αμφιλεγόμενη για πολύ καιρό. Κάποιος μάλιστα υποψιάστηκε ότι ο Enzo Ferrari το είχε εφεύρει από ολόκληρο ύφασμα για να θρέψει τον δικό του θρύλο, ωστόσο τα έγγραφα αποδεικνύουν αδιαμφισβήτητα ότι αφορά το έμβλημα του συντάγματος ιππικού του Francesco Baracca, ενός Ιταλού άσου πιλότου του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου, το οποίο προσφέρθηκε στον Enzo Ferrari από Η μητέρα του Φραντσέσκο Μπαράκα.
Το «Scudetto» έγινε το έμβλημα της Ferrari με τα γράμματα SF (για τη Scuderia Ferrari).
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο λογότυπο της Porsche βρίσκεται ένα σχεδόν πανομοιότυπο άλογο με άλογο: το τελευταίο αναφέρεται στο προηγούμενο οικόσημο (1286-1952) της πόλης της Στουτγάρδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου